Recenze: In a Perfect World

Výsledek obrázku pro in a perfect world trish dollerAutor: Trish Doller
Počet stran: 294
žánr: YA romance
Vydání: Simon Pulse, 2017
Vydání u nás: zatím se nechystá, ale autorku vydává CooBoo

Arabský Orient. Egyptská Káhira. Země pyramid, moře, mešit a písku. Střet dvou odlišných kultur, zvyklostí a víry. A jedna silná, nepravděpodobná láska dvou mladých lidí.

Caroline Kellyová se těší, jak stráví léto s přítelem. Její matka však získá vysněné místo na oční klinice v Káhiře. Celá rodina se proto stěhuje do centra Káhiry ke břehům Nilu. Caroline čeká rok v neznámé zemi. Nejprve se jen těžko smiřuje se změnou prostředí a jinou kulturou. Lačné pohledy mužů, islám, všudypřítomná chudoba. Na stísněných ulicích Káhiry se Caroline cítí jako vetřelec a hodlá rok zde strávit zalezlá v pokoji s knihou.

Brzy však začne poznávat místní kulturu a objevovat všechna kouzla této země. V tom jí pomůže charismatický Adam Eldahad, kterého si rodina najala jako řidiče. Pyramidy, Alexandrie, místní trhy, ochutnávání kulinářských specialit. Její život je najednou mnohem bohatší a její srdce, o kterém si myslela, že nechala doma v Ohiu, se začne ozývat. Jenže mezi ní a Adamem je řada předsudků. On touží po tom být kuchařem a na prvním místě je u něj rodina. Ona touží studovat, hrát fotbal a být nezávislá. Je tu vůbec naděje na společnou budoucnost s Adamem, když ona je Američanka a on je muslim?

Přála bych si, abychom žili ve světě, kde by na náboženství nezáleželo
a bylo by snadné žít bez předsudků.

Pamatujete si na knihy Kde hvězdy stále září a Aspoň trochu normální? Jejich autorka Trish Doller přichází s novým příběhem. Takže připoutejte se, čeká vás knižní výlet směr Egypt.

Společně s hlavní hrdinkou Caroline poznáte slavné i ty méně známé egyptské památky a všechny tradiční chutě Egypta. Sladkou chuť lásky, ostrou chuť předsudků, hořkou pachuť platonické zamilovanosti, slanost moře a nakonec kořenitou chuť exotického prostředí. Sladkým předkrmem je sám o sobě už čestný a charismatický Adam. Jeho románek s Caroline se vyvíjí postupně. V cestě jim stojí řada překážek a očekávání. Ona je křesťanka a celou svou duší nezávislá. On je muslim a očekává se, že si vezme dívku stejného vyznání. Sledovat, jak oba překonávají všechny zábrany je roztomilé.

Kromě sladké romantiky však v knize najdete i hlubší myšlenky. Jaké to je přestěhovat se do cizí země s úplně jinou kulturou ? Mohou k sobě vůbec najít cestu dva lidé z opačných stran světa? Autorka se s tím vypořádala obdivuhodně a dokázala vykreslit Káhiru velmi přesvědčivě jako okouzlující orientální město, které má své lepší i stinné stránky. Z knihy arabská atmosféra přímo dýchá a dobře zachycuje zdejší mentalitu. To mohu jen potvrdit, protože e-kniha se mnou cestovala jako letní čtení přímo na dovolenou do Egypta.

Rozhodně se však nebojte, že by se v knize až příliš řešil islám. Vše je popsané lehce a svěžím stylem z pohledu náctileté hlavní hrdinky, takže se nemusíte bát přehnaného filozofování a nudy. Kniha se čte rychle, stránky pěkně odsýpají a angličtina je v ní celkem lehká. Podle mě je to velmi povedená kniha, která vybočuje z jednotvárné řady YA romantických příběhů. Takže konec nudným hrdinkám s temnou minulostí, děsivým tajemstvím, psychózou nebo jiným problémem. Podívejte se raději na jiný kontinent a užijte si jemnou egyptskou romantiku o plnění snů, přátelství a poznávání cizí země.